Samenwerken met een marketingbureau:

hoe pakken we dat aan?

Een eerste stap is altijd een goed gesprek. Zo weet ik wat jij zoekt in een marketingbureau. Daarna kunnen we meteen starten van een goede basis. Mijn plan van aanpak bestaat uit 5 concrete stappen, maar je kan bijvoorbeeld ook kiezen om alleen de DNA-workshop te volgen. Of je gaat enkel voor een klantenbevraging. Ik werk sowieso altijd op maat van jouw bedrijf.

 

Stap 1: Intakegesprek

Op welke vlakken kan je mijn marketingadvies, communicatie-expertise en ondersteuning gebruiken? Tijdens een intakegesprek luister ik vooral naar jou. Ik wil in eerste instantie achterhalen wat de zaken zijn waar je momenteel mee worstelt. Hoe pakken jullie de marketing en communicatie binnen het bedrijf tot nu toe aan? Wat loopt goed en wat minder goed? Welke projecten wil je graag realiseren en wat zijn je ambities?

 

Stap 2: Research

Op basis van ons eerste gesprek ga ik aan de slag. Ik doe desk research om mij in te werken in jouw vakgebied. Ook bekijk ik hoe de concurrentie het aanpakt.

 

Stap 3: Klantenbevraging

Ik bevraag vervolgens ook klanten en prospects om een goed beeld te krijgen van jullie doelgroep. Wat zijn hun noden en hoe spelen jullie hier al dan niet op in via jullie communicatie? Welke zaken communiceren jullie momenteel nog niet duidelijk genoeg?

 

Stap 4: DNA-workshop met jullie team

Ik organiseer een DNA-workshop voor jou en je team. Het doel? Samen gaan we op zoek naar waar jullie organisatie écht voor staat. En waar jullie binnen x aantal jaar willen staan. Met andere woorden: wat is jullie DNA?

 

Stap 5: Stappenplan

Op basis van de vorige 4 stappen schrijf ik een strategie uit voor jouw organisatie. Hoe kunnen jullie je core business en ambities op een zo efficiënt mogelijke manier realiseren én communiceren?

 

Contacteer me voor een intakegesprek

Zo ervaren zij de samenwerking met eSeR