Op zoek naar een marketingbureau?

Zo ervaren zij de samenwerking met eSeR

 

Jessica Kellner, Managing Partner van Bits of Love

 

“Sandra heeft mij uit mijn comfortzone gehaald”

Jessica Kellner van digital studio Bits of Love had nood aan ondersteuning en advies rond marketing en kwam zo bij Sandra terecht. “We merkten dat we zelf te dicht op ons eigen bedrijf zaten om het grotere plaatje nog te kunnen zien. Bijvoorbeeld hoe je je positioneert ten opzichte van concurrerende bedrijven. Ook vonden we het moeilijk om onze dienstverlening op een heldere manier uit te leggen aan externen. We communiceerden vaak te technisch en te veel in detail. Onze klanten bleken meer nood te hebben aan de echte verhalen en inspiratie. Wij wilden aanvankelijk vooral aantonen hoe technisch bekwaam we waren.”

 

DNA-workshop

“Sandra had een duidelijk plan van aanpak. We hebben eerst een DNA-workshop gehouden met het team. Sandra had een aantal cruciale vragen opgesteld om ons op een leuke en to the point manier te laten nadenken waarvoor we staan als bedrijf. Zo zijn we op een uur of drie tot ons DNA gekomen. Ik vond het vooral aangenaam dat het allemaal heel organisch en op het gemak verliep.”

 

Nuchtere blik

“Wat ik ook heel erg apprecieer aan Sandra is haar nuchterheid. Ze pakt de zaken vast en handelt en heeft geen nood om zichzelf te profileren zoals veel andere marketeers. Ik ben zelf ook zo. Dankzij haar hulp heeft ze bij ons in het bedrijf ook bepaalde blokkades weggehaald. We hebben op basis van haar advies een nieuwe website gemaakt en hebben ook meer richting gevonden.”

 

Uit de comfortzone

“Ze heeft mij ook uit mijn comfortzone gehaald. Vroeger zou ik niet zo vlug iets posten over ons werk op social media uit onzekerheid, terwijl ik dat nu gewoon doe. We willen Sandra’s hulp in de toekomst dan ook graag blijven inroepen. Bijvoorbeeld bij het uitwerken van onze cases op een meer klantgerichte manier. Als wij zelf cases uitwerken beschrijven we technisch wat we gemaakt hebben, terwijl zij net de meerwaarde voor de klant benadrukt.”

 

Nancy De Braekeleer, publishing manager bij INNI publishers

 

“Zonder Sandra stonden we niet waar we nu staan”

Nancy De Braekeleer van uitgeverij INNI publishers zocht enkele jaren geleden iemand om een nieuw product, INNIwise, in de markt te zetten. “Ik wist dat Sandra ervaring heeft in de uitgeverswereld en heb haar daarom gecontacteerd om een strategie te bedenken.”

 

Workshop en marktonderzoek

“Ze heeft eerst een workshop georganiseerd met ons team om eigenlijk te bepalen wie we zijn als bedrijf, hoe we ons willen positioneren en wat onze sterktes en zwaktes zijn. Ook heeft ze een marktonderzoek gedaan voor ons. Door het marktonderzoek en de daaruit volgende focusgroepen is ons concept uiteindelijk iets helemaal anders geworden dan wat we aanvankelijk voor ogen hadden. Voor ons was dat echt wel een game changer. Dankzij Sandra haar input en ondersteuning hebben we nu een product dat veel beter aansluit bij wat de markt wil. Zonder Sandra stonden we niet waar we nu staan.”

 

Sparring partner

“We werken nu trouwens nog steeds samen met Sandra. Ze is voor mij eigenlijk een sparring partner. Als ik ideeën heb, toets ik die graag af met haar en brainstormen we er samen over. De meerwaarde aan Sandra is haar jarenlange ervaring. Ik weet dat als ik een opdracht toevertrouw aan haar, ik me er niets van moet aantrekken.”