Foyer De Lork
Content Marketing Project
Vraag
Hoe op een originele en positieve manier communiceren rond de typische merkpositionering van Foyer de Lork? Focus om mensen.
Oplossing
Foyer de Lork is uitbater van seniorencampussen in Limburg, Brabant en de Kempen. Hun slogan? Focus op mensen. En dat doen ze écht. Maar hoe breng je dit op een originele manier onder de aandacht? eSeR legde het idee van een kookboek op tafel. Niet zomaar een kookboek, maar eentje met toprecepten van bewoners van de seniorencampussen van Foyer de Lork. “Focus op mensen”? Ook dit is er een voorbeeld van.
Bij elk recept hoort een verhaal. Herinneringen, mijmeringen over het leven door de bewoner die het recept aanbracht. We lieten de gerechten vervolgens maken in de keuken van enkele seniorencampussen en in beeld brengen door topfotograaf Roos Mestdagh. Het Davidsfonds steunde het sympathieke idee en bracht het boek uit.
Het resultaat is “Kost van toen - voor alledag en zondagnoen” (lancering: september 2016). De opbrengst is voor de animatieteams van Foyer de Lork en de vzw For a better life.
Inzake content marketing wordt vaak verwezen naar de Guide Michelin als één van de eerste content marketingprojecten. eSeR en Foyer de Lork hebben vanaf nu het kookboek “Kost van toen” als voorbeeld van geslaagde content marketing.
Resultaat
Het project op zich creëerde alvast de nodige dynamiek binnen Foyer De Lork: de animatieteams gingen aan de slag om bewoners te interviewen, bewoners waren gecharmeerd door de vraag en lieten enthousiast ideeën opborrelen, de koks gingen geïnspireerd aan de slag en staken een extra tandje bij voor de presentatie van de gerechten. Het project “leeft” en iedereen kijkt uit naar het eindresultaat.
Blader door het boek: www.kostvantoen.be
Bekijk de lancering van het boek hier.