Focus op mensen is een baseline die er gekomen is door met hen rond te tafel te zitten, alle directies te bezoeken en hun DNA goed in kaart te brengen, ze hadden voorheen geen baseline. We hebben dit DNA ook vertaald naar de foto’s die we gebruiken. We hebben een fotografe op pad gesturud om “echte” mensen te fotograferen in de woonzorgcentra. Op die manier komt onze communicatie geloofwaardig en echt over.

 

Vraag

Je bedrijf moet in zijn marketingdepartement geloven, maar je marketingmensen moeten ook in je bedrijf geloven. Foyer de Lork is zo’n organisatie om in te geloven. 

Focus op mensen, zeggen ze. En ze doen het ook.

Alleen was van die unieke visie niets te merken in hun communicatie. Een typisch voorbeeld van een klant die heel hard zijn product of service verder perfectioneert, maar niet bezig is met zijn communicatie.

 

Oplossing

De volledige communicatie werd aangepakt. Dat klinkt als een grootschalige operatie waarbij van de ene dag op de andere alle communicatiedragers worden aangepast naar een nieuwe look. 

In de praktijk was het anders…

Door zijn enorm omvang, constante evolutie en diverse woonzorgcentra met elk hun eigen communicatiebehoeften, was een stapsgewijze aanpak nodig.

Startpunt was een volledig huisstijlboek: de leidraad die de juiste look en richting bepaalt bij elke communicatiedrager. Zo ontstaat vanzelf een eenheid, ook al is de boodschap of locatie nog zo verschillend.

In een periode van amper 2 jaar kregen nieuwsbrieven, websites, koepelbrochures, flyers, advertenties, recepties, cafetaria’s, checklists, etc. die frisse, positieve Foyer de Lork-look & feel. Ze hadden geen nieuwsbrief, is iets dat ik hen heb aangeraden omdat ze zo kunnen communiceren met stakeholders waarvan het belangrijk is dat ze hen een warm hart toedragen

 

Resultaat

De directe van Foyer de Lork kan blijven focussen op mensen, op hun dienstverlening. eSeR zorgt dat deze visie ook duidelijk is in alle communicatie, met een nieuw, fris imago dat past bij zo’n bijzondere organisatie.