Vraag

Vele customer care centers zijn op en top professioneel. Toch kampen ze met een eerder negatief imago. Kan marketing een oplossing bieden?

 

Oplossing
Zeker, dacht eSeR. Voor Customer Contact Forum (waarvan eSeR mede-initiatiefnemer is) bedacht ik de “Dag van de customer contact-medewerker”.

Via e-mailmarketing stak Customer Contact Forum bij contactcenters (leden en niet-leden) het vuur aan de lont. Het initiatief werd bekendgemaakt en customer care centers gestimuleerd om op 15 september 2016, tijdens de eerste “Dag van de customer contact-medewerker”, hun medewerkers in de kijker te zetten.

Leden van Customer Contact Forum kregen een extra behandeling. Zij kregen 4 e-mailnieuwsbrieven met tips en ideeën voor activiteiten op 15 september toegezonden. De ochtend van de “Dag van de customer contact-medewerker” ontvingen ze een unieke wenskaart met een doos chocolade. Een zoete verrassing voor alle customer care-medewerkers.

Leden van Customer Contact Forum kregen ook het advies om op de “Dag van de customer contact-medewerker” foto’s, sfeerverslagen, … op Facebook te plaatsen, via de pagina van Customer Contact Forum en/of de eigen kanalen. Door in te zetten op de sociale netwerken in combinatie met persactivatie werd het ruime publiek bereikt met een positieve boodschap over customer care centers.

 

Resultaat
Voor herhaling vatbaar! Het was de algemene reactie van customer care-medewerkers en leden van Customer Contact Forum. 15 september was een topdag.

Zelden zoveel bezoekers en interacties gehad op de Facebook-pagina. 24+ contactcenter, Securitas, Mobile Vikings, Carglass, Europcar, Corona Direct, DMLights, … Met posts en foto’s brachten ze de “Dag van de customer contact-medewerker” tot leven. Niet alleen in real life maar ook viraal. Customer care-medewerkers, topsporters? Men zal het geweten hebben. Doel bereikt!

Bezoek onze Facebook-pagina – vind leuk, reageer en deel zodat de “Dag van de customer contact-medewerker” nog extra weerklank krijgt.Vele customer care centers zijn op en top professioneel. Toch kampen ze met een eerder negatief imago. Kan marketing een oplossing bieden?